torstai 14. toukokuuta 2015

Tukholma

Moikka! Terveisiä Ruotsista :) Palattiin eilen Tukholmasta ja oli kyllä aivan ihana reissu! Lähdettiin ajaan Turkuun maanantai-iltana ja käveltiin Viking Linen Terminaaliin Turun Linnan ohi. Kevät on kyllä niin ihanaa aikaa, luonto on herännyt ihmeellisesti henkiin!

Oltiin ihan viimesten joukossa check in -jonossa, mutta ehdittiin onneks ajoissa laivaan :P Erittäin onnistunut otos kun iskä halus kans kuvaan :D
Meidän laiva oli Viking Grace, ja se oli uskomattoman kaunis! Upein laiva missä oon ikinä ollut! Hyttikin oli niin kaunis ja ikkunasta näki hyvin ulos kun oli sen verran iso! Siellä oli myös suuri telkkari, jossa luki meidän nimet ruudulla :P Aika luksusta.
Mukana mun lisäks oli mun sisko, äiti, iskä ja kaks meidän tuttua seurakunnasta :) Meillä oli niin hauskaa yhdessä ja naurettiin melkein koko ajan :D
Lähdettiin melkein saman tien kylpylään kun päästiin laivaan :) Voi että mikä paikka ja mitä hemmottelua! Kyllä kelpas!
Kylpylästä löytyi normaalin saunan lisäks snow cave, höyrysauna, yrttisauna, kaks poreallasta ja hemmotteluhuone hierontoineen ja kasvohoitoineen. Harmi että laiva lähti niin myöhään, koska hoitoja ei enää tehty, Olisin niin halunnut rentouttavaan hierontaan! Ens kerralla sit :)
Käytiin illalla vielä Tax Freessä; laivalta löytyy myös Victoria's Secret! Mentiin sit jo nukkuun, koska seuraavana aamuna oli aikanen herätys!
Aamulla herättiin sit aikasin buffet-aamiaiselle! Oioi miten upee ravintolakin tuolla oli :O
Aamupalan jälkeen lähdettiin tutkimaan Tukholmaa! Oli luvattu sadetta, mutta meidän rukouksiin vastattiin ja ilma oli tosi hyvä! Ei satanut yhtään ja aurinkokin ilmesty pilvien takaa :)
Mikaela oli varannut hostellihuoneen meille Gamla Stanista, jotta voidaan viedä sinne tavarat ja mennä lepään jossain kohtaa! Iskä ja äiti lähti ettimään hostellia ja me jäätiin odotteleen siks aikaa matkalaukkujen kaa.
Aateltiin, että olis hyvä käydä jossain sivistävässä paikassa ja päädyttiin Moderniin museoon, mikä oli kyllä niin suuri pettymys :D Ehkä en vaan ymmärrä modernia taidetta, mut siis en oo koskaan nähnyt mitään niin outoo.. Ihmisiä tais vähän ärsyttää siellä kun meitä nauratti niin paljon - en voinut uskoo että ihmiset maksaa niistä :O Mun pikkuvelikin osais piirtää paremmin..
 Aivan ihana kevät Tukholmassa! Museon jälkeen lähdettiin shoppaileen :)
 Oon aika ylpee itestäni, koska en ostanut paljoo! Vaan yhden jakun ja VS:ltä bodymistin :P

Illalla päästiin taksilla takas terminaaliin ja tultiin Viking Amorellalla takas Turkuun.

Risteilyn jälkeen oltiin kaikki niin väsyneitä (molempina öinä nukuttiin noin 4-5h), että mentiin nukkuun päikkärit :D Tukholma on kyllä kaunis kaupunki ja haluisin päästä käymään siellä vielä uudestaan kesällä!

PS. Kiitos mun siskolle upeista kuvista! <3 Osa näistä on siis otettu mun siskon järkkärillä ja osa mun iphonella!

PPS. Kyllä harmittaa Suomen häviö Tshekille.. Uskomatonta tuomaripeliä.. No eihän sille mitään voi; parempi voitti mut oon kuitenkin ylpee Leijonista <3 En oo tainnut koskaan itkeä jääkiekon takia, mut nyt turhautti niin paljon että tais pari kyyneltä vierähtää poskelle. Katottiin tiistai-iltana Suomi-Venäjä -peli laivalla ja oli huikeeta kokee Suomen voitto muiden fanien kaa! Se ei tietenkään enää lohduta, koska voittoa lähdettiin nytkin tavotteleen. Ens vuonna sit uudestaan!

: Pilvi

1. Voi miten ihana postaus 😍 oli kyllä huikee reissu! ❤

1. Voi kiitti rakas! <3 kiitos huippu kuvaajalle! ;) niin oli, ihan paras! :)